Vores hjemmeside bruger cookies til at forbedre og personliggøre din oplevelse og vise nyheder. Vores hjemmeside kan også indeholde cookies fra tredjeparter som Google Adsense, Google Analytics.
Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brug af cookies. Vi har opdateret vores privatlivspolitik. Du kan se vores privatlivspolitik ved at klikke på knappen.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Tinmanden ApS

Generelle oplysninger
Juridisk navn: Tinmanden ApS
Organisationsform: ApS
CVR.: DK30207971
Adresse: Poppelvej 34A, 2791 Dragør
E-mailadresse: Info@Tinmanden.dk
Telefonnummer: 40 40 48 44
Etableringsår: 2007

Priser

Alle priser er opgivet i DKK og er inkl. moms

Generelt

Vi tager forbehold for trykfejl, pris- og afgiftsændringer samt udsolgte varer.

Betaling

Vi modtager følgende betalingskort:

– Dankort (gebyrfrit)
– E-Dankort (gebyrfrit)
– Masterkort (gebyr)
– Visa (gebyr)
– Bankoverførsel obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor

Alle priser er inkl. moms. Priserne er dagspriser.
Beløbet debiteres, når varen afsendes.

Aftaler med Tinmanden ApS indgås på dansk.

Afgivelse af ordre 

Når du har udfyldt bestillingen og sendt den til os vil du modtage en automatisk e-mail fra vores system der fortæller hvilket produkter der er købt og til hvilken pris. Der vil stå den leveringsadresse der er indtastet. Dette er ikke en juridisk bindende ordrebekræftelse hvorved en aftale er indgået. Du har derfor mulighed for at annullerer bestillingen hvis der er sket indtastnings fejl, trykfejl m.v.
Blot send os en e-mail om at ordren ønskes annulleret.

Levering

Leveringstiden for varen:
Leveringstid er normalt 1-2 hverdage.
Alle varer tilstræbes afsendt samme dag. Er varen ikke på lager, vil vi inden 1 dag fremsende en e-mail med information om forventet leveringsdato.
Er man som kunde ikke tilfreds med denne leveringstid, bedes man venligst rette henvendelse uden ugrundet ophold.

Fragtpriser:
PostNord – Pakkeshop kr. 60,-
PostNord – Med omdeling kr. 80,-
Afhentning hos Tinmanden kr. 0,-

Du har 14 dages fortrydelsesret ved forbrugerkøb, når du handler hos os 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a)    har modtaget din vare
b)    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c)    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved Salg@Tinmanden.dk eller telefon: 40 40 48 44
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur.
Den findes nederst her på siden.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Forsendelse

Post Danmark privatpakke m. omdeling:

Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til din adresse af Post Danmark Pakkepost. Du kan forvente din pakke levereret indenfor 1-3 hverdage. 

Post Danmark privatpakke u. omdeling:

Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til Pakkeshop. Du kan forvente din pakke levereret indenfor 1-3 hverdage. 

Post Danmark erhvervspakke:

Hvis denne forsendelsesform er valgt, bliver varen leveret til den erhvervsadresse, du angiver i forbindelse med afgivelse af din bestilling. Der kan kun leveres til erhvervsadresser med denne forsendelsesform, og levering vil ske i løbet af 1-3 hverdage indenfor normal arbejdstid mandag-fredag.

Rettidig levering forudsætter, at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er, at minimum 99% af pakkeposten er fremme rettidigt. Bemærk dog, at denne procentsats er gennemsnitlig, og kan dække over lokale variationer. 

Forsendelser til øerne kan tage 1 dag ekstra. 

Tinmanden kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtføreren, vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand og andre udefrakommende påvirkninger.
Bemærk også, at der normalt ikke kan leveres på lørdage, søndage og helligdage.
Vi har valgt Post Danmark fordi vores erfaring siger at deres leveringssikkerhed er meget tæt på Post Danmarks kvalitetsmål.   

Hvis din pakke er beskadiget

Er din pakke beskadiget ved levering, skal du huske enten at nægte modtagelse eller modtage med FORBEHOLD. Kontakt derefter kundeservice på info@tinmanden.dk eller tlf. 40 40 48 44 hvor vi er klar til at hjælpe dig videre. 

Produkterne i vores webshop kan ses hos os på følgende adresse:

Tinmanden
Sofienhøjvej 1, st.
2300 København S.

Produkter kan også afhentes hos på samme adresse mod forudgående aftale, eller ved tilkendegivelse ved ordreafgivelsen.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 5 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra afsendelses tidspunktet til varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Der ydes ingen fortrydelsesret ved handels køb (B2B). Der kan dog i visse situationer returneres mod returgebyr på 15%

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at  fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet  kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvis embalegen er brudt på en sådan måde, at den ikke kan genburges, eller at der er synlige skader på embalagen, som gør at varens handelsmæssige værdi forringes, vil dette også resulterer i at kunden kun får en del eller intet af købs beløbet retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage, dog tages der forbehold for varens handelsmæssige værdi jf. ovenstående.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Tilbagebetaling sker, når du kan dokumenterer for at have sendt varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Tinmanden ApS
Sofienhøjvej 1, st.
2300 København S.
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det returnerede produkt skal være komplet med original emballage og tilbehør.

Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker der er sendt uden omdeling.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.tinmanden.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret ved forbrugerkøb. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ved handelskøb har du kun 12 måneders reklamationsret

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Tinmanden ApS
Sofienhøjvej 1, st.
2300 København S.
Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

For håndtering/support af defekte varer  bedes du kontakte os på telefon: +45 40 40 48 44

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

”Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr ”

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@Tinmanden.dk eller telefon 40 40 48 44. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 5041 71 50 50 (Hverdage 9-12)

Produktansvar

For skade på person eller ting, som er følge af mangler eller fejl ved leverede produkter, hæfter Tinmanden kun i det omfang, ansvaret i henhold til ufravigelig lovning pålægges Tinmanden eller Shoppen. Tinmanden kan aldrig, herunder i forsinkelses- eller i mangelstilfælde, blive ansvarlig for kundens indirekte tab, herunder driftstab, tidstab eller avancetab. 

Forbehold

Priserne kan løbende ændres i forbindelse med kursstigninger og andre udefra kommende justeringer. Vi tager forbehold for evt. trykfejl i tekst, katalog/webshop, prisændringer, udgåede varer, leverancesvigt fra tredjepart.
Farver og produkter er gengivet på siden så godt som teknisk muligt. Der kan specielt for farver være nuance forskelle fra den gengivet farve på billeder her i shoppen til farven i natura.
For alle oplyste mål og vægte forbeholder vi os en tolerance på +/- 3 %

Tekniske fejl

Vi tager forbehold overfor eventuelle tekniske fejl i udregning af priser samt gebyrer etc.
Hvis en fejl i softwaren eller opsætningen af webshoppen udregner en forkert pris, er Tinmanden ikke forpligtet til at levere til den oplyste pris. Hvis dette er tilfældet, vil vi kontakte kunden straks og oplyse den korrekte pris. Kunden er naturligvis velkommen til at annullere sin ordre efterfølgende.

Force Majeure

Skulle leveringen være forhindret helt eller delvist pga. force majeure, fritager det Tinmanden for ethvert ansvar. Under force majeure henhører bl.a. arbejdskonflikter, krig, borgerkrig, blokade, afspærringer, politiske uroligheder, stats indgriben, mangel på drivmidler, naturkatastrofer eller andre ydre omstændigheder, som påvirker levering.

Copyright

Alle billeder, tekst, skemaer og andet materiale er beskyttet af ophavsret / copyright ©, og må ikke gengives uden tilladelse fra Tinmanden.

Standardfortrydelsesformular

Print her og indsend ved retunering af dit produkt